reklama

Veľká cesta na malých strojoch aka Košice-Praha-Košice

Pred rokom, o takomto čase, som večer čo večer po práci sledoval na youtube seriál „Long way round“. Pre neznalých je to cestopis BBC v ktorom Ewan McGregor a Charley Boorman na motorkách cestujú okolo sveta. Trošku som sa zasnil a povedal som si: „A čo som ja horší ako tí dvaja?“ Nemám síce toľko prachov na celý doprovod, ani na také drahé mašiny ale takú Pionierku by som finančne utiahol a taký nejaký kratší „road trip“ by bol celkom fajn nápad na letnú dovolenku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Pred rokom, o takomto čase, som večer čo večer po práci sledoval na youtube seriál „Long way round“. Pre neznalých je to cestopis BBC v ktorom Ewan McGregor a Charley Boorman na motorkách cestujú okolo sveta. Trošku som sa zasnil a povedal som si: „A čo som ja horší ako tí dvaja?“ Nemám síce toľko prachov na celý doprovod, ani na také drahé mašiny ale takú Pionierku by som finančne utiahol a taký nejaký kratší „road trip“ by bol celkom fajn nápad na letnú dovolenku . Po takýchto dumkách som narazil na článok o maníkoch, čo šli na pionieroch (Jawa 20/21) zo Slovenska do Kazachstanu a už sa mi v hlave začal rysovať plán. V lete budúceho roku, vyrazím na Pionieri z Košíc do Prahy a naspäť (cca 1500 km). Napísal som podobne postihnutému kamošovi a tomu sa nápad tiež pozdával, takže 8.8.2010 (ten dátum mi utkvel v pamäti) sme sa rozhodli, že do roka a do dňa to zrealizujeme. Rok sa zdá byť dlhé obdobie, avšak týždne utekali jeden za druhým a zrazu tu bol jún a ani jeden z nás stále nemal motorku. Nie že by som ju nehľadal, ale nájsť Pioniera s papiermi za rozumnú cenu je celkom problém. Nakoniec sa na mňa šťastie usmialo a zaobstaral som si Matildu – Jawu 21 Pionier. Kamoš sa rozhodol, že on cestu absolvuje na babette, ktorú pokrstil rýdzo slovenským menom – Erzsébet. Za výdatnej kamošovej pomoci, sme Matildu dali ako-tak do poriadku, žiaľ keď som s ňou šiel na STK, čakalo ma obrovské sklamanie. (Bližšie tu: http://www.fichtlkramek.cz/pokec2/technicka-kontrola-pravidla/id199449.html) Vďaka úžasnej novele zákona č. 725/2004 Z. z. (pionierkari aj babetisti vedia čo to je za blbosť) som sa dozvedel, že ma čaká byrokratická tortúra, spojená s nemalými finančnými nákladmi a že do odchodu, ktorý sme stanovili na 9.augusta to všetko nestihnem. Našťastie sme mali pripravený plán B - s vďakou som prijal ponuku ďalšieho kamoša, ktorý sa mal pôvodne tiež zúčastniť našej výpravy a požičal som si od neho jeho babettu – Barbie. Nie je to síce Matilda, ale už som na nej absolvoval pár desiatok kilometrov a myslím, že to bude fajn. Tento víkend nás čaká už len balenie, zajtra (pondelok) ešte posledná smena v práci a v utorok vyrážame do sveta. Držte nám palce, aby sme to my aj mašinky zvládli. Ak sa všetko podarí, tak 19.augusta sme naspäť a ďalší blog už bude o našej „veľkej ceste na malých strojoch“ :-)

Vojtech Špišák

Vojtech Špišák

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

dvojnohá forma života na báze uhlíka, ktorá sa vyvinula z opíc :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu